تحقیق و پروژه دانشجویی و دانش آموزی ترجمه تخصصی و ویژه با نازلترین قیمت پشتیبانی از تمام زبان ها تایپ سریع

محل لوگو

طراحی کتابخانه


فایل ورد 77 صفحه 

کد پروژه 1005

فهرست بندی شده

ویراستاری تمیز

به نام خدا

دانشگاه سما

رشته حسابداری

موضوع پروژه :

طراحی کتابخانه محلی(کوچه بیوک یزد

نام استاد :

نام دانشجو :

….

خرداد 1398

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول. 12

کلیات تحقیق.. 12

1-1 مقدمه :13

2-1 بیان مساله :13

3-1 اهمیت پژوهش:14

4-1 اهداف پژوهش :14

1-4-1 هدف اصلی:14

2-4-1 اهداف فرعی:15

5-1 پرسشهای پژوهش :15

6-1 فرضیه ها :15

7-1 روش تحقیق:16

2-7-1 پژوهش موردی و راهبرد های ترکیبی.. 16

3-7-1 راهبرد مورد استفاده در تحقیق.. 17

8-1 ساختار پایان نامه. 17

فصل دوم. 18

مروری بر پیشینه تحقیق.. 18

1-2 مقدمه:19

2-2 تاریخچه کتاب و کتابخانه در عهد باستان. 19

1-2-2 کتابخانههای سومریان. 19

2-2-2 کتابخانه های بابلیان. 20

3-2-2 کتابخانه های آشوریان. 20

4-2-2 کتابخانه های مصریان. 21

5-2-2 کتابخانه های یونان. 22

6-2-2 کتابخانه اسکندریه. 23

7-2-2 کتابخانه های روم. 25

8-2-2 کتابخانه های هند باستان. 25

9-2-2 کتابخانه های چین باستان. 25

3-2 کتابخانه های کهن اسالم. 26

4-2 کتاب در اسالم. 28

5-2 سه کتابخانه بزرگ اسالمی.. 30

2-5-2 دارالعلم، قاهره30

3-5-2 کتابخانه قرطبه. 31

6-2 کتابخانه های ایران. 31

1-6-2 دوره اول :کتابخانه های ایران باستان)قبل از ورود اسالم به ایران(. 31

1-1-6-2 هخامنشیان. 31

2-1-6-2 اشکانیان. 33

3-1-6-2 ساسانیان. 33

گندی شاپور. 33

2-6-2 دوره دوم :کتابخانه های اسالمی پس از ورود اسالم به ایران. 34

1-2-6-2 کتابخانه های ایران از قرن اول اسالمی تا حمله مغول )قرن ششم(. 34

1-1-2-6-2 کتابخانه عضدوالدوله دیلمی در شیراز. 34

2-1-2-6-2 کتابخانه نوح بن منصور سامانی.. 34

3-1-2-6-2 کتابخانه صاحب بن عباد.صاحب بن عباد. 34

4-1-2-6-2 کتابخانه ابن عمید.محمد لطفی.. 35

5-1-2-6-2 کتابخانه نظامیه بغداد.35

2-2-6-2 کتابخانه های ایران بعد از تسلط مغول تا دوران صفویه. 35

1-2-2-6-2 کتابخانه رصدخانه مراغه.35

2-2-2-6-2 کتابخانه ربع رشیدی در تبریز.35

3-2-6-2 کتابخانه های دوران قاجار. 36

2-3-2-6-2 کتابخانه مهندس الممالک غفاری تهران.36

3-3-2-6-2 کتابخانه آیت اهلل العظمی مرعشی نجفی.36

7-2 نتیجه گیری:36

فصل سوم. 37

تعریف و اهداف کتابخانه عمومی.. 37

1-3 مقدمه. 38

2-3 تعریف کتابخانه عمومی.. 38

3-3 اهداف کتابخانه عمومی.. 38

1-3-3 آموزش... 39

2-3-3 اطالعات... 40

3-3-3 توسعه شخصی.. 41

4-3-3 کتابخانه های عمومی وتوسعۀ فرهنگی.. 42

5-3-3 نهادی برای تغییر وتحول. 43

6-3-3 آزادی اطالعات... 43

7-3-3 دسترسی برای همه. 44

8-3-3 نیازهای محلی.. 44

9-3-3 فرهنگ محلی.. 45

4-3 بیانیه یونسکو درباره کتابخانه های عمومی:45

1-4-3 کتابخانه عمومی:45

3-4-3 استفاده کودکان:47

4-4-3 استفاده محصلین:47

5-4-3 استفاده معلولین:47

6-4-3 کتابخانه عمومی در جامعه:48

5-3 نتیجه گیری.. 48

فصل چهارم. 49

شناخت بستر طراحی.. 49

1-6 مقدمه:50

2-6 تاریخچه استان یزد و شهر یزد. 50

3-6 بررسی ویژگیهای جغرافیایی استان یزد. 51

1-3-6 موقعیت طبیعی وجغرافیایی استان یزد. 53

فصل پنجم. 54

نظام عملکردی، ضوابط طراحی، برنامه ریزی فیزیکی کتابخانه. 54

1-7 مقدمه:55

2-7 نظام عملکردی کتابخانه. 55

1-2-7 استفاده کنندگان کتابخانه. 55

2-2-7 منابع کتابخانه. 56

3-2-7 کارمندان کادر اداری کتابخانه. 57

3-7 اثر عوامل مختلف بر نیازهای اساسی کتابخانه. 58

1-3-7 شمار و نوع منابع.. 58

2-3-7 شمار مراجعان. 59

3-3-7 شمار کارکنان و امور اداری.. 60

4-3-7 قابلیت انعطاف ، تطبیق و توسعه. 60

4-7 تجهیزات کتابخانه. 61

1-4-7 تجهیزات نگهداری منابع.. 62

1-1-4-7 تجهیزات نگهداری کتاب... 62

1-1-1-4-7 ابعاد قفسه ها63

2-1-1-4-7 آرایش قفسه ها63

2-1-4-7 تجهیزات نگهداری سایر منابع.. 65

1-2-1-4-7 بروشورها ، رساله ها و گزارش ها65

2-2-1-4-7 روزنامه ها65

3-2-1-4-7 روزنامه های جلد شده ، اطلس ها و کتب با قطع بزرگ... 65

2-4-7 تجهیزات ارائه خدمات... 66

1-2-4-7 تجهیزات ارائه اطالعات کتابشناسی.. 66

2-2-4-7 تجهیزات مطالعه. 66

5-7 ضوابط طراحی کتابخانه:67

1-5-7 ساختمان کتابخانه. 67

1-1-5-7 عملکرد کتابخانه. 68

2-1-5-7 اندازه وبزرگی کتابخانه. 68

3-1-5-7 تامین فضاهای تعیین شده68

4-1-5-7 قفسه های قابل دسترس... 69

5-1-5-7 تابلوی راهنما69

6-1-5-7 محیط و اطراف کتابخانه. 70

7-1-5-7 تجهیزات الکترونیکی وسمعی،بصری.. 70

8-1-5-7 ایمنی.. 71

9-1-5-7 محل توقف خودروها71

2-5-7 ضوابط تکمیلی.. 71

منابع.. 76

 


چکیده :

انسان موجودی اجتماعی است که شرط بقای وی در ایجاد ارتباطات و تعامالت اجتماعی میباشد. اجتماع پذیری روندی است که انسان را آماده زندگی جمعی مینماید. جامعه پذیری معماری نیز مشخصه ای است که زمینه تعامل و کنش متقابل اجتماعی را در فضاهای معماری فراهم میسازد. کتابخانه محلی نوعی فضایی عمومی است و فضای عمومی مطابق تعریف آن باید بستر استفاده و ارتباط جمعی شهروندان و کاربران باشد و بتواند به افزایش فرصت تعامل اجتماعی کمک نماید. لذا یک فضای عمومی شهری مانند کتابخانه محلی باید دارای مشخصه اجتماع پذیری معماری باشد. در این رساله ضمن شرح اهداف کتابخانه محلی، تعریفی از جامعه پذیری و عناصر اصلی آن ارائه شده و سپس با شرح مراتب تعامل اجتماعی تالش شده است فاکتورهای معمارانه به منظور طراحی برای تعامل اجتماعی استخراج گشته و در نهایت در طرح نهایی پروژه بکار گرفته شود.

کلمات کلیدی:کتابخانه ، یزد ، محلی


مبلغ واقعی 36,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 32,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 198

برچسب های مهم

یزد - میدان عالم ابتدای بلوار پرفسور حسابی سمت راست مغازه سوم دفتر فنی اورانوس

rokh48@yahoo.com

09353191315

03538205158

تحقیق ، پروژه ، ترجمه ، تایپ فوری ، پاورپوینت ، سمینار و مقاله

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما